أخبار عاجلة
بالأسماء.. «العادلي» يسير على خطى هؤلاء -
هل يواجه مصيلحي مصير خالد حنفي ؟ -
تفاصيل صادمة في واقعة خطف طفلة وقتلها في دمياط -
العمري يكشف سر الأخضر الشاب في كوريا -
منع الشلهوب من اللعب أمام الاستقلال -
مفاجأة: الوحدة الإماراتي يخطف مدرب الهلال -
فيديو.. ماسكيرانو يكشف عن مدى خطورة إصابته -
بالفيديو.. أسد الحراسة ينضم لنادي برشلونة -
علاقة محرمة في منزل العائلة بمسلسل "لأعلى سعر" -

"ولية أمر" تكشف حقيقة "خناقة اللى عنده معزة يربطها" المثيرة للجدل

كشفت واحدة من أولياء الأمور حقيقة المشاداة الصوتية المثيرة للجدل التى عرفت على مواقع التواصل الاجتماعى بـ"خناقة المعزة" و"خناقة أولياء الأمور"، وقالت إن التسجيل الصوتى المنسوب لوالد الطفل عبدالرحمن غير حقيقى وأن مجموعة "الواتساب" التى شهدت المشاداة لا تضم إلا الأمهات فقط. ورجحت أن هذا التسجيل مختلق تم نشره من باب السخرية. 

 

وكتبت "هاجر" والدة الطفل "عبدالله الشواف" إن "اللى طلع التسجيل مش طلع باقى التسجيلات لأنه التسجيل ده بتاع أم البنت. بعدها أم الولد ردت و بعدين أم البنت ردت عليها.

 

وقالت "هاجر" لـ"اليوم السابع" إن طفلها يدرس بالفصل نفسه الذى يدرس فيه عبدالرحمن والطفلة ابنة صاحبة التسجيل الصوتي، وحاول "اليوم السابع" التواصل مع أولياء الأمر من الطرفين ولكنها أشارت إلى أنهم رافضين التواصل مع أى شخص.

 

الشاهد انه الموضوع له تكمله مش وقف عند هذا التسجيل كان نفسى الرد التانى بتاع أم البنت يتنشر زى ما ده اتنشر عشان الناس تفهم أساس الموضوع و خلفياته من أول السنة".

 

وقالت الأم إن الطفل المقصود يثير الكثير من المشاكل من بداية العام وأضافت "إحنا كأمهات تواصلنا الأول مع أم الطفل عشان سلوكيات الابن إن كان سلوك لفظى أو أخلاقى لكن للأسف مافيش أى موقف بيتاخد مع الولد وآخر ما زهقنا تم التواصل مع المدرسة وتم استدعاء ولى الأمر والمدرسة دلوقتى متابعة الولد".

 

تابعت الأم "إحنا لا نعيب أبدًا على الطفل لأنه مهما كان ده طفل ومحتاج متابعة وتقويم ودا اللى كنا بنطلبه، وشيء تانى من باب الإنصاف الراجل دا غالبًا مش أبو الولد لأن جروب الواتس آب كله أمهات مفيش رجالة خالص".

 


التوضيح الذى نشرته هاجر

 

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

التالى لطلاب الثانوية العامة..راجع إجابتك فى أسئلة الألمانى